Nieaktualne lektury czy może znudzony nastolatek?  – na tropie prawdy

Lektury nie kojarzą się uczniom zbyt dobrze. Brak możliwości wyboru obowiązkowych pozycji wystarczająco zniechęca do czytania. Czy zatem od samego początku wszystko skazane jest na niepowodzenie? Czy czytanie w obecnych czasach straciło na atrakcyjności?
A może lektury, po które tak niechętnie sięgają uczniowie, kryją w sobie ogromne możliwości?
Uczniowie klasy 7c  postanowili zbadać sprawę i odpowiedzieć na te pytania.
Podczas pracy nad projektem uczniowie wzbogacili swoją wiedzę o lekturach obowiązkowych, mieli też okazję przedyskutować w grupach kwestie sporne.
Utrwalona wiedza z pewnością przyda się na egzaminie ósmoklasisty już za rok.
Podczas pracy nad projektem powstały: scenariusze na podstawie wybranych lektur, wywiady, opinie, rozprawki, prezentacje na temat epoki, w której tworzyli wybrani twórcy. Uczniowie zebrali też najciekawsze cytaty z wybranych lektur obowiązkowych, by zapamiętać je na dłużej.

A. Magnowska

A oto efekty pracy uczniów:

1

Rozmiar czcionki
Kontrast